6 اندیکاتور جدید به چارتیکس اضافه شد

6 اندیکاتور جدید به چارتیکس اضافه شد

طبق روال گذشته، 6 اندیکاتور جدید به چارتیکس اضافه شده است که در این مطلب آنها را به شما همراهان عزیز چارتیکس معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

1. HeikinAshi Real Price
2. Ichimoku Cross and Switch
3. Matrix Series
4. Ichimoku + Quality Line + Direction Line +TenkanSen Shift
5. Auto Support Resistance
6. Ichimoku Kinko Hyo

اندیکاتور HeikinAshi Real Price

اگر تجربه کار با نمودارهای هایکن آشی را داشته باشید به احتمال زیاد می‌دانید که کندل‌های هایکن آشی از بر اساس روش میانگین‌گیری از قیمت ساخته می‌شوند. بنابراین قیمتی که به صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهند ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشد. این تفاوت قیمتی در تایم فریم‌های بالاتر بهتر قابل مشاهده است. اما متاسفانه بعضی از تحلیلگران از این موضوع آگاهی نداشته و تصور می‌کنند مشکلی در نمودار وجود دارد.

اکنون با استفاده از از اندیکاتور HeikinAshi Real Price که توسط چارتیکس طراحی شده است میتوانید به صورت لایو هم قیمت واقعی بازار را روی نوار قیمت داشته باشید و هم قیمت هایکن آشی را. کافیست در لیست اندیکاتورهای چارتیکس، HeikinAshi Real Price را به نمودار اضافه کنید. حالا دو برچسب قیمتی را در نوار سمت راست مشاهده می‌کنید. برچسب آبی رنگ در حال نمایش قیمت واقعی بازار است.

نکته مهم: توجه داشته باشید اگر گزینه “برچسب آخرین عدد اندیکاتور” در تنظیمات نمودار فعال نباشد، عدد مربوط به این اندیکاتور مشاهده نخواهد شد! بنابراین حتما گزینه مذکور را فعال کنید. 

اندیکاتور Ichimoku Cross and Switch

این اندیکاتور به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به اضافه کردن ایچیموکو به روی نمودارتان (و شلوغ شدن بیش از حد آن) بتوانید کراس‌های بین خطوط و سوئیچ‌ ابرها به دو حالت صعودی و نزولی را تشخیص دهید. 

زمانی که این اندیکاتور را به نمودار اضافه می‌کنید، تعدادی میله با رنگ‌های متفاوت را مشاهده خواهد کرد که هر کدام معنای خاص خود را دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

میله‌های آبی: زمانی که تنکانسن یک کراس صعودی روی کیجونسن انجام دهد

میله قرمز: زمانی که تنکانسن یک کراس نزولی روی کیجونسن انجام می‌دهد

میله زرد: زمانی که تنکانسن و کیجونسن کاملا منطبق بر یکدیگر باشند

میله سبز: زمانی که ابر کومو حالت صعودی دارد

میله نارنجی: زمانی که ابر کومو حالت نزولی دارد

اندیکاتور Matrix Series

ماتریکس سریز یک اسیلاتور است که سعی می‌کند تا بر اساس مناطق بیش خرید و بیش فروش، نقاطی که احتمال برگشت قیمت وجود دارد را به شما نشان دهد. سطح بیش خرید و بیش فروش به ترتیب روی 200 و -200 تنظیم شده‌اند. زمانی که مقدار اندیکاتور به بالا یا زیر این سطوح نفوذ کند، علامت مثبت را روی آن مشاهده خواهید کرد که این موضوع را به شما هشدار می‌دهند. 

اندیکاتور Ichimoku + Quality Line + Direction Line +TenkanSen Shift

این اندیکاتور نیز به درخواست کاربران گرامی به چارتیکس اضافه شده است و در واقع یک ایچموکو تغییر یافته می‌باشد. در این اندیکاتور شما می‌توانید به Quality Line و تنکانسن شیف داده شده به سمت جلو دسترسی داشته باشید.

اندیکاتور Auto Support Resistance

همانطور که از نام این اندیکاتور پیداست، به صورت خودکار برای شما سطوح حمایت و مقاومت مهمی که در نمودار وجود دارند را ترسیم می‌کند. 

نکته: این اندیکاتور در تریدینگ ویو با نام Auto-Support v0.3 شناخته می‌شود.

اندیکاتور Ichimoku Kinko Hyo

این اندیکاتور نیز یکی دیگر از اندیکاتورهای تغییر یافته می‌باشد که دارای برخی آبجکت‌های اضافه‌تر مثل تنکانسن، کیجونسن، سنکو اسپن بی و ابر کومو است که برای هر کدام از آنها قابلیت شیفت نیز قرار داده شده است. 

توجه داشته باشید که این اندیکاتور با اصلی ایچیموکو که در چارتیکس با نام Ichimoku Cloud مشخص شده است تفاوت دارد. 

در پایان اگر نیاز به اندیکاتور خاصی دارید، می‌توانید نام آن را از طریق پشتیبانی آنلاین برای ما ارسال کنید تا پس از بررسی در لیست انتشار در چارتیکس قرار بگیرد. 

نمودارهای بازارهای مالی را در چارتیکس مشاهده کنید!

نمودارهای بازارهای مالی را در چارتیکس مشاهده کنید!

دیدگاه‌ها ۰