8 اندیکاتور جدید به چارتیکس اضافه شد

8 اندیکاتور جدید به چارتیکس اضافه شد

در بروزرسانی جدید چارتیکس 8 اندیکاتور کاربردی دیگر به لیست اندیکاتورهای اختصاصی چارتیکس اضافه شده‌اند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید…

1. RSI Chart Bars (RSI Candles)
2. Ichimoku RONIN
3. The Cyzner Sauce 2.0
4. ATR Ratio
5. Pivot Based Trailing Maxima & Minima
6. Half Trend
7. Gator Oscillator
8. Ichimoku MTR – Jahani

RSI Chart Bars

این اندیکاتور که با نام RSI Candles نیز شناخته میشود، زمانی یک کندل به محدوده‌های بیش خرید (بالای 70) و بیش فروش (زیر 30) اسیلاتور RSI برسد، رنگ بدنه کندل‌ها را تغییر می‌دهد تا شما از این موضوع اطلاع پیدا کنید. در واقع برای تشخیص ورود قیمت به محدوده بیش خرید و بیش فروش دیگر نیازی نیست اسیلاتور RSI را روی نمودار بیندازید و تنها با همین تغییر رنگ‌ها می‌توانید این موضوع را متوجه شوید.

تنظیمات این اندیکاتور به صورت پیشفرض برای مقادیر رایج RSI یعنی دوره 14 و سطوح 70 و 30 تعریف شده است. اما شما می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات، آنها را به دلخواه خود تغییر دهید. 

Ichimoku Ronin

این اندیکاتور نیز یک نسخه کاملتر از اندیکاتور ایچیموکو است که دارای قابلیت‌های بیشتری می‌باشد. به عنوان مثال می‌توان به قابلیت شیفت دادن اجزای ایچی مثل تنکانسن، کیجونسن، چیکو اسپن و ابرهای کومو اشاره کرد. همچنین در این اندیکاتور گزینه‌هایی برای ترسیم تنکانسن، کیجونسن، ابرهای کومو آینده به همراه خط کوالیتی، دایرکشن، میانگین‌های متحرک، شمارنده سیکل‌های ایچیموکو نیز قرار داده شده است که تمامی نیازهای شما را پوشش خواهد داد. 

Ichimoku_Ronin

The Cyzner Sauce 2.0

این اندیکاتور نیز در صورتی که 3 کندل (یا بیشتر) به صورت متوالی از لحاظ اوپن، های، لو و کلوز بالاتر یا پایین‌تر از یکدیگر تشکیل شوند، رنگ بدنه آنها را تغییر خواهد داد. به عنوان مثال در تصویر زیر بعد از قرار دادن اندیکاتور The Cyzner Sauce رنگ بدنه برخی کندل‌ها زرد و برخی دیگر آبی شده‌اند.  از این اندیکاتور میتوان برای تشخیص الگوهای کندلی 3WS یا 3BC استفاده کرد که سیگنال‌های برگشتی بعد از روندهای نزولی و صعودی می‌باشند. 

cyzner_sauce

ATR Ratio

این اندیکاتور بر پایه ATR طراحی شده است. به طور کلی ATR رنج نوسان یک نمودار را در یک بازه زمانی خاص مشخص می‌کند. اما اندیکاتور ATR Ratio به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که چه زمانی نوسانات در بازار کاهش یا افزایش می‌یابند.

ATR_Ratio

Pivot Based Trailing Maxima & Minima

این اندیکاتور با در نظر گرفتن پیوت، باندهایی را در اطراف قیمت جاری بازار ایجاد می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید سطوح حمایت و مقاومت فعلی و گذشته بازار را ببینید. علاوه بر این با مشاهده محدوده‌های سبز و قرمز که به صورت پیاپی تشکیل می‌شوند می‌توانید دیدگاهی در مورد روند فعلی بازار نیز بدست بیاورید.

Pivot_Based_Trailing_Maxima_Minima

Half Trend

اندیکاتور Half Trend یکی از اندیکاتورهای محبوب پلتفرم تریدینگ ویوست که از ATR برای تشخیص روند بازار استفاده می‌کند. این اندیکاتور شبیه به Super Trend است اما منطق محاسباتی متفاوتی دارد. 

همانطور که اشاره شد، کاربرد اصلی این اندیکاتور برای تشخیص روند بازار است اما با استفاده از فلش‌های آبی و قرمز می‌توانید سیگنال‌های خرید و فروش را نیز دریافت کنید. همچنین یک خط میانی در وسط باندهای این اندیکاتور وجود دارد که با تغییر رنگ آن به آبی و قرمز سیگنال‌های خرید و فروش صادر می‌شوند. البته توصیه ما این استفاده که از سایر فاکتورهای تاییدی نیز استفاده کرده و به صورت خام و صرفا بر اساس این سیگنال‌ها اقدام به معامله نکنید. 

Half_Trend

Gator Oscillator

اسیلاتور گیتور توسط معامله‌گر مشهور بیل ویلیامز طراحی شده است و شباهت زیادی به اندیکاتور Alligator دارد. هر دو این اندیکاتورها برای تشخیص روند و تغییر روند به کار میروند. تنها تفاوت آنها این است که الیگیتور از میانگین‌های متحرک و گیتور از هیستوگرام برای نمایش اطلاعات استفاده می‌کنند. 

این اسیلاتور دارای چهار فاز می‌باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

Sleeping: زمانی که میله‌های هر دو سمت هیستوگرام قرمز هستند و بازار روند خاصی ندارد. 

Awakening: این فاز زمانی شروع می‌شود که یک میله قرمز تبدیل به میله سبز رنگ شود و نشان دهنده این است که یک روند جدید احتمالا در حال شکل گیریست.

Eating: در این فاز میله‌ها سبز رنگ هستند و نشان دهنده وجود روند در بازار است. 

Sated: این فاز نیز زمانی آغاز می‌شود که یک میله سبز تبدیل به میله قرمز شود و نشان می‌دهد که قدرت روند در حال کاهش بوده و احتمال توقف یا برگشت روند وجود دارد. 

Gator_Oscillator

Ichimoku MTR – Jahani

این اندیکاتور نیز به پیشنهاد همراهان گرامی چارتیکس ارائه شده است و یک نسخه تغییر یافته از اندیکاتور ایچیموکو می‌باشد که دارای خطوط اضافه MTR Tenkansen، MTR Kijunsen و MTR Signal است که محاسبات خاص خود را دارند. 

Ichimoku_MTR_Jahani

همچنین اگر شما نیز اندیکاتور خاصی را مدنظر دارید که در پلتفرم تریدینگ ویو وجود دارد، می‌توانید نام یا کد آن را برای ما ارسال کنید تا بعد از انجام بررسی و امکان ارائه، در لیست اندیکاتورهای چارتیکس قرار بگیرند. 

دیدگاه‌ها ۴
ارسال دیدگاه جدید