بروزرسانی: اضافه شدن 25 اندیکاتور اختصاصی جدید به چارتیکس

بروزرسانی: اضافه شدن 25 اندیکاتور اختصاصی جدید به چارتیکس

اندیکاتورهای اختصاصی یکی از قابلیت‌های پلتفرم چارتیکس هستند که توسط بسیاری از کاربران ما مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اندیکاتورها اکثر در وبسایت اصلی تریدینگ ویو دارای امتیازات بالایی هستند و به انتخاب ما و یا با پیشنهاد همراهان گرامی به چارتیکس اضافه می‌شوند.

اکنون  25 اندیکاتور اختصاصی جدید به نسخه MAX چارتیکس اضافه شده‌ است که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

 

اندیکاتور Order Block Finder

اوردر بلاک‌ها یکی از بهترین نقاط برای ترید در بازار هستند. ایده اصلی پشت این نواحی به بحث عرضه/تقاضا (Supply/Demand) و جریان سفارشات (Order Flow) برمیگردد و امروزه توسط بسیاری از تریدرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر با اوردر بلاک‌ها آشنایی ندارید توصیه می‌کنیم که مطلب جامع و کاملی در که رابطه با آنها را که قبلا در آکادمی چارتیکس منتشر کرده‌ایم مطالعه کنید (لینک مطلب).

اندیکاتور Order Block Finder اودر بلاک‌ها را به صورت خودکار برای شما انجام میدهد. کافیست این اندیکاتور را به نمودار اضافه کنید تا اوردر بلاک‌های صعودی و نزولی را به صورت نواحی سبز و قرمز روی نمودار ترسیم کند. این اندیکاتور در حال حاضر با بیش از 17400 امتیاز، بالاترین امتیاز را در بین اندیکاتورهای تشخیص اوردر بلاک در وبسایت تریدینگ ویو دارد. 

اندیکاتور Market Session 

در بازار فارکس مفهومی تحت عنوان سشن‌های بازار (Market Sessions) وجود دارد که به ساعت‌های باز و بسته شدن بازارها اشاره دارد. به طور کلی 4 بازار و سشن مهم در بازار فارکس وجود دارد:

  • سشن سیدنی (Sydney Session)
  • سشن توکیو (Tokyo Session)
  • سشن لندن (London Session)
  • سشن نیویورک (Newyork Session)

در سشن‌های مختلف، جفت ارزها و کامادیتی‌ها نوسانات مختلفی را تجربه می‌کنند. اما به طور کلی قدرتمندترین سشن‌ بازار ابتدا سشن لندن و سپس نیویورک است. در طی این دو سشن حجم معاملات و نوسانات به اوج خود می‌رسند و بهترین زمان برای ترید هستند.

با استفاده از اندیکاتور Market Session می‌توانید سشن‌های بازار را روی نمودار به سادگی مشاهده کنید. زمانی که این اندیکاتور را به نمودار خود اضافه کنید، محدوده‌هایی با رنگ‌های مختلف روی نمودار مشاهده خواهید کرد که هر رنگ نشان دهنده یک سشن خاص می‌باشد.

اندیکاتور Market Session Weekly

این اندیکاتور نیز سشن‌های بازار را روی نمودار به شما نشان می‌دهد. اما با یک تفاوت یا بهتر بگویم قابلیت! این اندیکاتور سشن‌ها را به صورت باکس نشان می‌دهد. وجود این باکس‌ها به شما کمک می‌کند تا ناحیه سقف و کف هر سشن را مشاهده کنید. اما دانستن ناحیه سقف و کف یک سشن چه کمکی به ما خواهد کرد؟

برخی از روش‌های تحلیل و ترید مبتنی بر سشن‌ها از مفاهیمی مثل شکست سشن‌ها (Session Breakout) و موارد مشابه استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شکسته شدن سقف سشن توکیو را نشانه صعود و شکسته شدن کف آن را به عنوان نشانه نزول قیمت در نظر می‌گیرند. بنابراین اگر شما نیز از این روش‌ها استفاده می‌کنید، اندیکاتور Market Session Weekly و باکس‌هایی که ترسیم می‌کند دقیقا مطابق نیاز شماست.

اندیکاتور Hull Suite

اندیکاتور Hull Suite نیز یکی دیگر از اندیکاتورهای پرطرفدار در پلتفرم تریدینگ ویو است. این اندیکاتور نوعی میانگین متحرک است که توسط “آلن هول” در سال ۲۰۰۵ طراحی شده است و بر اساس فرمول خاص خود به شما در زمان‌هایی که بازار رونددار باشد کمک شایانی خواهد کرد. 

اندیکاتور Body Candle 50%

این اندیکاتور کندل‌هایی که اندازه بدنه آنها کمتر از ۵۰٪ از کل رنج کندل (فاصله بین High تا Low) باشد را علامتگذاری می‌کند. این کندل‌ها معمولا نشان دهنده حالت بی تصمیمی یا وجود تعادل بین خریداران و فروشندگان هستند و پس از آن احتمال شکل گیری یک حرکت قوی در جهت صعود یا نزول وجود خواهد داشت.

اندیکاتور ATR Stop Loss Finder

تعیین مکان درست برای قرار دادن حد ضرر گاها کار سختی است. بسته به استراتژی معاملاتی شما، تعیین حد ضرر مقداری متفاوت است. اما یکی از روش‌های رایج استفاده از اندیکاتور ATR برای مشخص کردن میزان حد ضرر می‌باشد. اندیکاتور ATR Stop Loss Finder همانطور که از نامش پیداست بر مبنای ATR طراحی شده و به شما کمک می‌کند تا نقاطی را برای قرار دادن حد ضرر استفاده کنید که تا حد امکان مطمئن باشند و بر اثر نوسانات لحظه‌ای قیمت فعال نشوند.

این اندیکاتور دو خط به رنگ‌های سبز و قرمز روی نمودار نشان می‌دهد. خط قرمز رنگ محل قرار گیری حد ضرر برای معاملات فروش است (Short Positions). در واقع اگر یک معامله فروش اجرا کردید می‌توانید حد ضرر خود را در محدوده خط قرمز یا کمی بالاتر از آن قرار دهید. خط سبز رنگ نیز محل قرار گیری حد ضرر برای معاملات خرید است (Long Positions).

اندیکاتور B-xtrender

اندیکاتور B-xtrender به منظور شناسایی تغییرات روند و نوسانات در بازار با استفاده از ترکیبی از میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) و اسیلاتور RSI طراحی شده است. این اندیکاتور از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • اسیلاتور روند کوتاه‌مدت: از EMAهایی با دوره‌های کوتاه‌ مدت استفاده می‌کند و از یک اسیلاتور برای نمایش تغییرات در قدرت روند بازار به شکل هیستوگرام استفاده می‌کند.
  • شاخص روند بلندمدت: محاسباتی مشابه بالا اما با طول دوره بلند مدت‌تر. 

به طور کلی این اندیکاتور به معامله‌گران کمک می‌کند نقاط خرید و فروش احتمالی را بر اساس قدرت و جهت روند شناسایی کنند.

اندیکاتور Coral Trend

این اندیکاتور یکی از اندیکاتورهای مشهور در پلتفرم متاتریدر است و اکنون امکان استفاده از در چارتیکس را خواهید داشت. اندیکاتور Coral Trend به سادگی جهت روند را برای شما مشخص می‌کند و از سه حالت نمایشی پشتیبانی می‌کند.

  • Trend Mode: با استفاده از نقاط سبز و قرمز روندهای صعودی و نزولی را روی نمودار نمایش می‌دهد.
  • Ribbon Mode: در این حالت جهت روند با محدود‌ه‌های سبز و قرمز روی نمودار نمایش داده می‌شوند.
  • Overlay Mode: در این حالت با تغییر رنگ کندل‌ها متوجه جهت روند خواهید شد.

اندیکاتور CRT Candles

این اندیکاتور به منظور تشخیص الگوی کندلی CRT مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اندیکاتور GD Momentum

اندیکاتور GD Momentum به سادگی مومنتوم کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را به شما نشان می‌دهد. در طراحی این اندیکاتور از روش MSA الهام گرفته شده است.

اندیکاتور Market Faciliation Index

به طور کلی اندیکاتور Market Faciliation Index دو کار اصلی انجام می‌دهد:

  • مشخص کردن یک روند که به اندازه کافی برای ترید کردن پایدار شده است.
  • زمانی که یک روند جدید احتمالا در حال شروع است.

فرمول محاسباتی این اندیکاتور بسیار ساده بوده و به صورت زیر است:

MFI = (High – Low) x Volume

نحوه نمایش این اندیکاتور به صورت میله‌ها رنگی است و هر رنگ معنای خاص خود را دارد:

  • رنگ سبز: زمانی که MFI و حجم صعودی باشند. این بدان معناست که تریدرهای بیشتر و بیشتری در حال ورود به روند فعلی بازار هستند و روند از قدرت بالایی برخوردار است. 
  • رنگ قهوه‌ای: هنگامی که هم MFI و هم حجم کاهش می‌یابد، میله قهوه‌ای ظاهر میشود. این نشان می دهد که تریدرها مردد بوده و دیگر نمی خواهند روند را ادامه دهند. در نتیجه، ورود به این روند توصیه نمی شود. چند میله قهوه‌ای پیاپی نشانه‌ای از احتمال تغییر جهت روند است. 
  • رنگ آبی: زمانی که MFI افزایش می‌یابد اما حجم معاملات کاهش پیدا می‌کند، یک میله آبی تشکیل می‌شود. میله‌های آبی زمانی ظاهر می‌شوند که تریدرهای مبتدی وارد روند می‌شوند، اما تریدرهای حرفه‌ای می‌دانند که در این مرحله، وضعیت روند بسیار خطرناک شده است.
  • میله صورتی: این میله زمانی ظاهر می‌شود که MFI در حال کاهش اما حجم معاملات در حال افزایش است. این وضعیت نشان‌دهنده افزایش علاقه به معامله و یک نبرد بین خریداران و فروشندگان است. پس از پیروزی یکی از طرفین، احتمالاً قیمت حرکت بزرگی انجام داده و سطوح حمایت یا مقاومت را می‌شکند. با این حال، شاخص MFI نمی‌تواند جهت شکست را مشخص کند.

اندیکاتور Schaff Trend Cycle

این اندیکاتور توسط یک تریدر به نام “داگ شف” در دهه 90 میلادی طراحی شده و برای شناسایی روندها و سیگنال‌های خرید/فروش احتمالی استفاده می‌شود. محاسبات این اندیکاتور بر مبنای اندیکاتورهای مکدی و استوکاستیک می‌باشد.

اندیکاتور Superichi

اندیکاتور سوپر ایچی ترکیبی از اندیکاتورهای ایچیموکو و سوپر ترند است. اندیکاتور سوپر ایچی را می‌توان به طور مشابه با ایچیموکوی معمولی استفاده کرد. چونکه دارای بخش‌های اصلی ایچیموکو می‌باشد. همچنین تریدرها می‌توانند از فاکتور سوپر ترند برای تشخیص روندهای کوتاه‌مدت یا بلندمدت استفاده کنند.

اندیکاتور TCG Ai Tools

این اندیکاتور یک استراتژی معاملاتی به تریدرها ارائه می‌دهد که به راحتی تغییرات روند و شرایط بیش‌فروش/بیش‌خرید بازار را تشخیص می‌دهد. این استراتژی از ترکیب اندیکاتورهای میانگین‌های متحرک، باندهای بولینگر و RSI استفاده می‌کند. 

اندیکاتور Trend Trader Strategy

طراحی اصلی این اندیکاتور “اندرو آبراهام” بوده و آن را در مقاله‌ای به نام “ترید کردن روندها” در سال 1998 توضیح داده است. پایه و اساس این اندیکاتور بر مبنای میانگین متحرک WMA بر مبنای اندیکاتور ATR می‌باشد و به شما کمک می‌کند تا سیگنال‌های خرید و فروش را دریافت کنید. رنگ سبز به معنای سیگنال خرید و رنگ قرمز به معنای سیگنال فروش می‌باشد.

اندیکاتور Volume Weighted Average Price – VWAP

قبل از شروع اشاره کنیم که این اندیکاتور با اندیکاتور VWAP که به صورت پیشفرض قرار دارد متفاوت است.

اندیکاتور VWAP برای اندازه‌گیری قیمت متوسط وزنی بر اساس حجم معاملات استفاده می‌شود. VWAP معمولاً با نمودارهای بین روزی (Intraday) به عنوان راهی برای تعیین جهت حرکت بازار استفاده می‌شود. کارکرد این اندیکاتور تقریبا مشابه میانگین متحرک است. به این معنا که وقتی قیمت بالاتر از VWAP باشد، وضعیت صعودی و وقتی قیمت پایین‌تر از VWAP باشد، وضعیت نزولی است.

اندیکاتور VTX Oscillator

این اسیلاتور برای تشخیص قدرت و ضعف روندها استفاده می‌شود و عملکرد فوق العاده‌ای در تشخیص واگرایی‌ها و نقاط احتمالی برگشت قیمت دارد. 

اندیکاتور Zero Lag LSMA

این اندیکاتور نسخه تقریبا بدون لگ میانگین متحرک Least Square می‌باشد و به مانند سایر میانگین‌های متحرک در تشخیص روندها کاربرد دارد و از کراس‌های صعودی و نزولی آن با خود قیمت می‌توان برای گرفتن سیگنال‌های خرید و فروش استفاده کرد.

اندیکاتور Asia Session High Low MidLine

شکست سشن‌ها یا اصطلاحا Session Breakout یکی از روش‌های ترید بر اساس سشن‌هاست که افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند. در این روش معمولا یک سشن که در حال حاضر پایان یافته است را در نظر می‌گیرند در صورتی که سقف یا کف آن شکسته شود، در همان جهت اقدام به ترید می‌کنند. البته این صرفا یک روش ساده بود و استفاده از سشن‌ها بر اساس استراتژی‌های معاملاتی مختلف ممکن متفاوت باشد.

اما اندیکاتور Asia Session High Low MidLine به طور کلی بالاترین (High)، پایین‌ترین (Low)، و قیمت میانی (Mid) سشن آسیا را برای شما مشخص می‌کند. خود سشن به صورت یک باکس آبی رنگ نمایش داده می‌شود. پس از اتمام سشن نیز سه خط که بالاترین، پایین‌ترین و قیمت میانی را نمایش می‌دهند به سمت جلو امتداد خواهند یافت تا شما همچنان به سقف، کف و میانه سشن قبلی دسترسی داشته و برای تریدهای خود از آن استفاده کنید.

 اندیکاتور Nadaraya-Watson Envelope – LuxAlgo

این اندیکاتور مثل یک مسیریاب هوشمند عمل می‌کند. در واقع ابتدا مسیر کلی حرکت قیمت را پیدا می‌کند و می‌بیند که قیمت چقدر از این مرکز این نوسانات بالاتر یا پایین‌تر می‌رود. نهایتا یک محدوده را مشخص می‌کند. این محدوده به ما می‌گوید که قیمت احتمالاً در چه حدودی نوسان خواهد کرد.

یکی از روش‌ها برای ترید بر اساس اندیکاتور Nadaraya-Watson Envelope این است که منتظر برخورد قیمت به باندهای آن باشیم. زمانی که قیمت به یکی از این باندها برخورد کرد می‌توان انتظار برگشت بازار را داشت. به عنوان مثال اگر قیمت به باند پایینی برخورد کند می‌توان انتظار برگشت قیمت به سمت بالا را داشت. در زمان برخورد قیمت به باند بالایی نیز ممکن است یک اصلاح نزولی رخ دهد.

اندیکاتور Pivot Points High Low

این اندیکاتور به سادگی می‌تواند نقاط سقف و کف قیمت را برای شما برچسب گذاری کند تا به راحتی و در یک نگاه این نقاط را تشخیص دهید. 

اندیکاتور ADX and DI

همانطور که احتمالا میدانید، اندیکاتور ADX (یا همان Average Directional Index) با خطوط DI+ و DI- کاربرد بسیار بیشتری دارد. به طور پیشفرض اندیکاتور ADX که در پلتفرم تریدینگ ویو وجود دارد، فاقد خطوط DI+ و DI- می‌باشد. اما حالا با اندیکاتور اختصاصی ADX and DI چارتیکس می‌توانید هر سه خط ADX و DI مثبت و منفی را به صورت همزمان مشاهده کرده و در تحلیل‌های خود از آن استفاده کنید.

اندیکاتور Amino FT

این اسیلاتور در واقع الهام گرفته از اسیلاتور استوکاستیک می‌باشد و دارای 4 خط K% می‌باشد که مقادیر آنها در عدد 4 ضرب شده‌اند. این ضریب در واقع ضریب اصلی سیستم ایچیموکو می‌باشد. در این اسیلاتور همچنین دو محدوده 80 و 20 نیز وجود دارند که به ترتیب نشان دهنده محدوده‌های بیش خرید و بیش فروش می‌باشند که برای تشخیص نقاط ورود و خروج می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اندیکاتور Double BB MACD

این اندیکاتور از ترکیب دو اندیکاتور دیگر یعنی MACD و Bollinger Band ساخته شده است. برای استفاده از این اندیکاتور زمانی که خط MACD به بالای باند بولینگر می‌رود می‌توانید در جهت خرید وارد بازار شوید. در صورتی که خط MACD به زیر باند بولینگر برود می‌توانید اقدام به گرفتن پوزیشن فروش کنید.

 

اندیکاتور RSI and MACD

همانطور که از نام این اندیکاتور پیداست، از ترکیب RSI و MACD بوجود آمده است. به طور کلی نیز سه وضعیت را مشخص می‌کند.

دایره کوچک: حالت بیش خرید یا بیش فروش

دایره بزرگ: اندیکاتور در حال برگشتن از ناحیه بیش خرید یا بیش فروش

لوزی‌های کوچک: سوئیچ کردن مکدی در بالا یا پایین خط صفر

پایان

در بروزرسانی‌های بعدی اندیکاتورهای بیشتری به چارتیکس اضافه خواهند شد. در صورتی که شما نیز به اندیکاتور خاصی نیاز دارید، می‌توانید نام آن اندیکاتور در وبسایت تریدینگ ویو یا کد آن را برای پشتیبانی آنلاین چارتیکس ارسال کنید تا پس از بررسی و امکان سنجی، اندیکاتور مدنظر شما به بخش اندیکاتورها اضافه شود.

ورود به نسخه جدید MAX

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید