اضافه شدن نمادهای فیوچرز رمز ارز صرافی بایننس به چارتیکس

اضافه شدن نمادهای فیوچرز رمز ارز صرافی بایننس به چارتیکس

بازار ارزهای دیجیتال یکی از مهمترین بازارهای مالی دنیاست که فعالان بسیار زیادی در سطح دنیا و حتی ایران دارد. دسترسی به داده‌های بروز و دقیق یکی از نیازهای کاربران است. از این رو ما حدود دو سال قبل نمودارهای اسپات رمز ارزها را از طریق صرافی بایننس (Binance) به همراهان عزیز چارتیکس ارایه کردیم. 

اما در بروزرسانی جدید می‌توانید به نمودارهای فیوچرز (Futures) و همچنین نمودارهای جدید اسپات ارزهای دیجیتال که از طریق صرافی بایننس ارائه می‌شوند نیز در چارتیکس دسترسی داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این نمودارها تا انتهای این مطلب از بلاگ چارتیکس با ما همراه باشید…

نمادهای اسپات صرافی بایننس

در این بروزرسانی تمامی نمودارهای اسپات به طور کامل به چارتیکس اضافه شده‌اند. همچنین نمادهای جدیدی که در صرافی بایننس لیست می‌شوند، بین ۶ الی ۱۲ ساعت به لیست نمودارهای چارتیکس اضافه خواهند شد. در ادامه می‌توانید لیستی کاملی از نمادهای اسپات رمز ارزهای پشتیبانی شده در چارتیکس را مشاهده کنید 

نمادهای فیوچرز صرافی بایننس

نمادهای بازار آتی یا همان فیوچرز بایننس نیز در این بروزرسانی به چارتیکس اضافه شده‌اند تا کاربرانی که معاملات فیوچرز انجام می‌دهند نیز به نمودارهای مدنظر خود دسترسی داشته باشند. قیمت نمادهای فیوچرز با نمادهای اسپات معمولا مقداری تفاوت دارد. این تفاوت قیمت را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. 

بنابراین ساختار کلی نمودارهای اسپات و فیوچرز کاملا مشابه یکدیگر است اما با یک تفاوت بسیار کوچک که البته این تفاوت در زمان ترید ممکن است برای بعضی افراد حائز اهمیت بالایی باشد. 

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در معاملات فیوچرز معمولا یک سررسید برای هر قرارداد در نظر گرفته می‌شود و با رسیدن به زمان سررسید، آن نماد برای همیشه بسته خواهد شد (نمونه آن را در نمودارهای آتی بورس کالا می‌توانید ببینید). 

با این حال چنین نمودارهایی یک مشکل عمده دارند و آن هم این است که نمی‌توان روند کلی یک دارایی را در طی زمان مشاهده کرد. از این رو قراردادهایی تحت عنوان Perpetual یا Continues ایجاد شده‌اند که تاریخ انقضا نداشته و ادامه‌دار خواهند بود. به همین دلیل شما هم می‌توانید روند کلی آنها را در طول بازه‌های زمانی طولانی مشاهده کنید و هم اینکه اگر تریدر بازار فیوچرز باشید می‌توانید پوزیشن خود را تا هر زمان که بخواهید باز نگه دارید بدون اینکه نگران فرارسیدن سررسید و بسته شدن خودکار پوزیشن معاملاتی خود باشید.

نمودارهای فیوچرز ارایه شده در چارتیکس همگی از نوع Perpetual بوده و سررسید ندارند. این نمادها در دسته بندی “رمز ارز (فیوچرز)” قرار دارند. همچنین در چارتیکس برای اینکه متوجه شوید یک نماد فیوچرز است یا اسپات می‌توانید به عبارت “P.” که بعد از اسم نماد آمده است دقت کنید. به عنوان مثال BTCUSDT یک نماد اسپات است اما BTCUSDT.P یک نماد بازار فیوچرز می‌باشد.

در پایان می‌توانید لیست نمادهای اسپات و فیوچرز صرافی بایننس که در چارتیکس وجود دارند را در لینک‌های زیر مشاهده نمایید.

منتظر نمودارها و قابلیت‌های بیشتر در چارتیکس باشید…

نمودارهای بازارهای مالی را در چارتیکس مشاهده کنید!

نمودارهای بازارهای مالی را در چارتیکس مشاهده کنید!

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید