تقویم اقتصادی با قابلیت یادآور به چارتیکس اضافه شد!

تقویم اقتصادی با قابلیت یادآور به چارتیکس اضافه شد!

گزارش‌های اقتصادی یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها در بازارهای جهانی هستند و در صورتی که شما اطلاعی از این اخبار و رویدادها نداشته باشید ممکن است در زمان نامناسب معاملات خود را انجام داده و در اثر نوسانات شدید این خبرها با زیان‌های بزرگی مواجه شوید. بنابراین بهترین کار این است که قبل از انجام معاملات از گزارش‌ها و رویدادهای اقتصادی پیش رو مطلع باشید. به خصوص اگر معامله‌گر کوتاه مدت و اسکلپر باشید!

تقویم‌های اقتصادی ابزاری هستند که شما را از گزارش‌ها و رویدادهای اقتصادی مطلع کنند. از معروف‌ترین نمونه تقویم‌های اقتصادی می‌توان به فارکس فکتوری (Forex Factory) اشاره کرد که می‌توان گفت مرجعی برای اکثر فعالان بازار جهانیست. اما فارکس فکتوری یک وبسایت انگلیسی زبان است و ممکن است برای کاربرانی که آشنایی با زبان انگلیسی ندارند، استفاده از این وبسایت کمی مشکل باشد. 

از این رو ما در چارتیکس به فکر طراحی یک نسخه فارسی از تقویم اقتصادی مشابه فارکس فکتوری افتادیم که هم بتوانیم گزارش‌های اقتصادی را به تحلیلگران و معامله‌گران فارسی زبان ارائه کنیم و هم قابلیت‌هایی در جهت بهبود کارایی این ابزار مفید در اختیار آنها قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با تقویم اقتصادی چارتیکس با ما همراه باشید…

 

یک تقویم اقتصادی کاملا فارسی!

در تقویم اقتصادی چارتیکس می‌توانید به گزارش‌های و رویدادهای اقتصادی به صورت کاملا ترجمه شده دسترسی داشته باشید. گزارش‌هایی که در چارتیکس ارائه می‌شوند دارای درجه اهمیت بسیار بالا  هستند که به احتمال زیاد ممکن است باعث بروز نوسان در بازار شوند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که لزوما تمامی گزارش‌هایی که با درجه اهمیت بالا وجود دارند منجر به نوسانات شدید نخواهند شد و این مورد بستگی به عوامل مختلفی دارد. 

اما بیایید نگاهی به بخش‌های مختلف تقویم اقتصادی چارتیکس داشته باشیم.

برای دسترسی به تقویم اقتصادی روی دکمه تقویم که در نوار سمت راست چارتیکس قرار دارد کلیک کنید.

 

 

نمای کلی

در اینجا یک نمای کلی از تقویم که لیستی از خبرها و بخش‌های مختلف وجود دارند را مشاهده خواهید کرد. در ویدئوی زیر به بخش‌های مختلف تقویم اقتصادی چارتیکس به صورت کلی نگاهی خواهیم داشت.

 

 

فیلتر کشورها

شما می‌توانید خبرهایی که مربوط به کشور (ارز) مدنظرتان می‌شود را مشاهده کنید. به عنوان مثال می‌خواهید صرفا خبرهایی که از ایالات متحده آمریکا و بریتانیا منتشر می‌شوند را ببینید. بنابراین با استفاده از گزینه فیلتر کشورها می‌توانید آمریکا و بریتانیا را انتخاب کنید تا فقط گزارش‌های همان کشورها به شما نمایش داده شوند. در صورتی که همه کشورها فعال باشند، تمامی گزارش‌ها به شما نمایش داده خواهد شد. 

 

 

مشاهده گزارش‌ها به تفکیک زمان

از طریق سوئیچر زمان که در بالای صفحه قرار دارد می‌توانید به لیست خبرهای امروز، فردا، هفته گذشته، هفته جاری و هفته آینده دسترسی داشته باشید.

 

 

هشدار انتشار گزارش‌ها

شما می‌توانید با تنظیم کردن هشدار برای هر گزارش، 5 دقیقه قبل از انتشار آمار واقعی آن یک هشدار دریافت کنید. این هشدارها به شما کمک می‌کنند تا در صورتی که قبل از انتشار یک گزارش اقتصادی مهم مانند NFP، نرخ بهره و … پوزیشن معاملاتی باز دارید، از آنها خارج شده و یا اقدامات احتیاطی مثل ریسک فری کردن پوزیشن‌ها را انجام دهید.

برای فعال سازی هشدارها می‌توانید روی آیکون‌های زنگوله که در کنار عنوان هر خبر وجود دارد کلیک کنید تا پیغام تنظیمات هشدار آن خبر را مشاهده نمایید. این هشدارها از طریق 3 روش هشدار درون برنامه، پیامک و ربات تلگرام برای شما ارسال خواهند شد. گزینه هشدار درون برنامه به صورت پیشفرض فعال می‌باشد. اما دو گزینه دیگر یعنی پیامک و ربات تلگرام را می‌توانید به صورت دلخواه فعال کنید.

با مشاهده ویدئوی زیر می‌توانید به سادگی مراحل ثبت هشدار گزارش‌های اقتصادی در چارتیکس را مشاهده نمایید.

لینک آموزش فعال سازی ربات چارتیکس

همانطور که مشاهده می‌کنید دقیقا 5 دقیقه قبل از انتشار گزارش اقتصادی که هشدار پیامکی و تلگرامی را برای آن فعال کردیم، هر دو هشدار به دست ما رسیده است.

 

لینک مشاهده تقویم در چارتیکس

 

جرئیات گزارش‌ها

شما با کلیک روی آیکون فلش که در مقابل عنوان هر گزارش قرار دارد می‌توانید به توضیحات کاملی از آن دسترسی پیدا کنید. این توضیحات شامل خلاصه‌ای از گزارش، تاثیر آن بر ارز کشور منتشر کننده گزارش، دوره انتشار و اهمیتی که این گزارش برای معامله‌گران دارد می‌شود.

منتظر قابلیت‌ها و امکانات بیشتر در چارتیکس باشید…

دیدگاه‌ها ۰