بروزرسانی چارتیکس: نسخه جدید تریدینگ ویو، تغییرات و نمادهای جدید

بروزرسانی چارتیکس: نسخه جدید تریدینگ ویو، تغییرات و نمادهای جدید

با درود و تبریک فرارسیدن سال 1401 شمسی خدمت تمامی همراهان گرامی چارتیکس. امیدواریم سال 1401 همراه با سلامتی و موفقیت‌های بی‌شمار در زندگی و کسب و کار شما عزیزان باشد. 

در اولین پست بلاگ چارتیکس در سال 1401 به تغییراتی که در دو هفته پایانی اسفند ماه سال 1400 انجام شد اشاره‌ای خواهیم داشت. با ما همراه باشید…

بروزرسانی ابزار TACL تریدینگ ویو

پس از ارائه نسخه جدید ابزار TACL تریدینگ ویو و پس از انجام تست‌های لازم، این آپدیت روی چارتیکس اعمال شد و اکنون می‌توانید از قابلیت‌ها و بهبودهای جدیدی که در این نسخه اعمال شده است بهره‌مند شوید. در ادامه شما را با برخی از موارد جدیدی که در این نسخه ارائه شده‌اند آشنا خواهیم کرد. 

اضافه شدن ابزار کانال رگرسیون

کانال (یا روند) رگرسیون ابزاریست که به صورت اتوماتیک برای شما حرکات قیمت را کانالیزه کرده و کانال‌های ترسیم شده توسط آن نیز اعتبار بالایی دارند. همچنین از این ابزار در روش‌های مبتنی بر امواج الیوت نیز استفاده می‌شود. 

کانال رگرسیون یکی از ابزارهایی بود که در گذشته صرفا در وبسایت اصلی تریدینگ ویو ارائه می‌شد اما در این نسخه شاهد ارائه آن در ابزار TACL نیز بودیم. بنابراین در حال حاضر می‌توانید از این ابزار برای نمادهای ارائه شده در چارتیکس نیز استفاده نمایید. 

برای استفاده از این ابزار در چارتیکس می‌توانید طبق تصویر زیر از منوی باز شونده در آیتم دوم نوار ابزار استفاده کنید. 

اندیکاتور RSI به همراه میانگین متحرک

تغییر بعدی روی اندیکاتور RSI اعمال شده است. در این نسخه یک گزینه برای فعال کردن میانگین متحرک (مبتنی بر نوسانات RSI) قرار داده شده است که با فعال کردن آن یک میانگین متحرک روی پنل RSI نمایش داده می‌شود. همچنین طول دوره (Period) آن را نیز می‌توانید از طریق بخش تنظیمات اندیکاتور RSI تغییر دهید. 

حالت نموداری High-Low

علاوه بر انواع مختلفی از حالت‌های نموداری مانند خطی، کندل استیک، هایکن آشی و … که در چارتیکس ارائه می‌شوند، اکنون حالت High-Low یا همان سقف-کف نیز فعال شده و می‌توانید از آن استفاده کنید. برای مشاهده این حالت می‌توانید از همان منوی قبلی که در نوار بالای نمودار قرار دارد استفاده نمایید. 

اما حالت نموداری سقف-کف به چه صورتی است و چه تفاوتی با حالت کندل استیک دارد؟ در این نمودار فقط دو نوع داده ارائه می‌شود. بالاترین قیمت و پایین‌ترین قیمت هر کندل.

در این نمودار تمامی کندل‌ها به صورت تک رنگ نمایش داده می‌شوند. همچنین دیگر خبری از سایه کندل‌ها نخواهد بود و بدنه هر کندل نشان دهنده میزان نوسان از سقف تا کف می‌باشد. 

تغییرات مرتبط با نمودارهای بازار بورس

اما در خود چارتیکس نیز تغییرات دیگری به جز بروزرسانی تریدینگ ویو انجام شده است. اکنون نمودارهای بازار بورس در حین بازار بروزرسانی می‌شوند (هر ۳۰-۴۵ ثانیه). همچنین تمامی تایم فریم‌ها نیز برای نمادهای بازار بورس فعال شده‌اند. 

نمادهای جدید بازار ارز

اما در انتها ۶ نماد جدید به دسته بندی نمادهای بازار ارز در چارتیکس اضافه شده‌اند که در ادامه به آنها اشاره‌ای خواهیم داشت.

  • یورو / ریال
  • پوند / ریال
  • لیر / ریال
  • دلار بر پایه درهم
  • دلار به افغانی (بازار کابل)
  • دلار به افغانی (بازار هرات)

منتظر نمادها و قابلیت‌های جدید در چارتیکس باشید…

دیدگاه‌ها ۰