قابلیت ذخیره تمپلیت ابزارها در چارتیکس (Drawing Templates)

قابلیت ذخیره تمپلیت ابزارها در چارتیکس (Drawing Templates)

قابلیت “ذخیره تمپلیت ابزارها” (Save Drawing Templates) یکی از قابلیت‌های کاربردیست که به چارتیکس اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای هر ابزار تنظیمات مختلفی را آماده کرده و سپس در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید. بنابراین دیگر نیازی نیست برای ابزارهایی که چندین تنظیم مختلف دارند، هر بار تنظیمات را تغییر دهید. برای اینکه بهتر متوجه کاربرد این ابزار شوید با یک مثال این مطلب را ادامه خواهیم داد. با ما همراه باشید…

فرض کنید که استراتژی معاملاتی شما بر اساس ابزار فیبوناچی است. گاهی از فیبوناچی اصلاحی (Fibo Retracement) استفاده می‌کنید و بعضی مواقع نیز از فیبوناچی اکستنشن (Fibo Extension). در حالت عادی شما باید هر بار تنظیمات فیبوناچی را تغییر داده و سطوح آن را حذف و یا اضافه کنید. 

 

اما با استفاده از قابلیت ذخیره تمپلیت ابزارها می‌توانید تا 10 تنظیم متفاوت را در قالب تمپلیت برای فیبوناچی (یا هر ابزار دیگری در چارتیکس) ذخیره کرده و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید. بنابراین دیگر نیازی نیست هر بار تنظیمات ابزار مدنظرتان را تغییر دهید و به راحتی با کلیک روی تمپلیت مدنظر، تنظیمات ذخیره شده مجددا بارگزاری خواهند شد.

 

در ویدئوی زیر ما دو تنظیم متفاوت برای فیبوناچی اصلاحی و فیبوناچی اکستنشن را انجام میدهیم و سپس آنها را ذخیره کرده و مجددا بارگزاری می‌کنیم. 

(برای مشاهده ویدئو در اندازه کامل روی دکمه “فول اسکرین” که در گوشه پایین سمت راست ویدئو قرار دارد کلیک کنید)

 

در نسخه موبایل چارتیکس، گزینه ذخیره سازی تمپلیت ابزارها در نوار پایین نمودار قرار گرفته است و با کلیک روی آن می‌توانید به دکمه ذخیره تمپلیت جدید و همچنین لیست تمپلیت‌های قبلی ابزار مدنظر دسترسی داشته باشید. 

در ویدئوی زیر نیز مراحل ذخیره سازی و بارگزاری تمپلیت در نسخه موبایل چارتیکس را مشاهده خواهید کرد.

(برای مشاهده ویدئو در اندازه کامل روی دکمه “فول اسکرین” که در گوشه پایین سمت راست ویدئو قرار دارد کلیک کنید)

 

علاوه بر گزینه ذخیره سازی، یک گزینه به نام “تنظیم حالت پیش فرض” نیز وجود دارد که با کلیک بر روی آن، تنظیمات ابزار مربوطه به حالت پیشفرض باز میگردد.

 

همچنین تمپلیت‌هایی که در نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و موبایل چارتیکس ایجاد می‌کنید بر روی حساب کاربری شما در سرورهای ما همسان سازی شده و به سادگی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. 

منتظر قابلیت‌های بیشتر در چارتیکس باشید…

دیدگاه‌ها ۰