نمودار تمام سکه بانک مرکزی به چارتیکس اضافه شد

نمودار تمام سکه بانک مرکزی به چارتیکس اضافه شد

کاربران گرامی چارتیکس، با توجه به راه اندازی نماد “تمام سکه بانک مرکزی” در بازار بورس ایران، نمودار تمام سکه بانک مرکزی نیز به چارتیکس اضافه شده است. با ورود به حساب کاربری خود در چارتیکس و جستجوی عبارت تمام سکه بانک مرکزی، نمودار نماد مذکور نمایش داده خواهد شد.

در ادامه به طور خلاصه اطلاعاتی را در رابطه با سکه بانک مرکزی در اختیار شما قرار خواهیم داد. با چارتیکس همراه باشید…

سررسید اوراق سکه بانک مرکزی و وضعیت تسویه آن به چه صورت است؟

سررسید اوراق سکه بانک مرکزی، 6 ماه پس از عرضه اولیه، با تسویه نقدی در سررسید بوده و قیمت تسویه نقدی اوراق نیز معادل میانگین موزون قیمت های پایانی تمامی گواهی های سپرده سکه بانک ها و اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالای ایران در آخرین جلسه معاملاتی خواهد بود.

چه اشخاصی میتوانند اوراق سکه بانک مرکزی را خریداری کنند؟

کلیـه اشخاص حقیقی می توانند حداکثـر معادل 100 سکه تمام بهـار آزادی طرح جدید و همچنین صندوق های سرمایه گذاری طلا بدون محدودیت، نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند. طبق گفته بانک مرکزی این اوراق معاف از مالیات می‌باشند.

آیا میتوان زودتر از موعد سررسید اقدام به فروش اوراق کرد؟

بله، معاملات ثانویه اوراق سکه مرکزی، در بورس کالای ایران انجام می‌شود و دارندگان اوراق درصورت تمایل به فروش اوراق زودتر از سررسید، می توانند اوراق سکه خود را در بورس کالای ایران، به قیمت روز به فروش برسانند.

ضمانتی برای نقدشوندگی اوراق سکه بانک مرکزی وجود دارد؟

بانک مرکزی تسویه نقدی اوراق در سررسید و همچنین نقدشوندگی این اوراق در بازار ثانویه بورس کالای ایران به قیمت روز را متعهد شده است.

لینک نماد در صفحه بورس: http://tsetmc.com

نمودار قیمتی سکه بانک مرکزی را از کجا میتوان مشاهده کرد؟با ثبت نام در چارتیکس میتوانید نمودار سکه بانک مرکزی را به همراه ابزارهای پیشرفته تحلیلی در تمامی تایم فریم‌ها مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها ۰