8 اندیکاتور سفارشی جدید به چارتیکس اضافه شد!

8 اندیکاتور سفارشی جدید به چارتیکس اضافه شد!

در ادامه روند ارائه اندیکاتورهای سفارشی به چارتیکس، در بروزرسانی امروز نیز 8 اندیکاتور جدید به سایت اضافه شدند. اندیکاتورهای اضافه شده در این بروزرسانی موارد زیر می‌باشند:

1. Squeez Momentum Indicator

2.Volatility Stop

3.Super MACD

4.Modified Moving Average

5.Super Bollinger Bands

6.Fibonacci Bollinger Bands

7.Super RSI

8.Super Moving Average


در ادامه نگاهی به تعدادی از اندیکاتورهای جدید چارتیکس و نحوه استفاده از آنها خواهیم داشت. با ما همراه باشید…

 

 

1. Squeez Momentum Indicator

اندیکاتور Squeez Momentum که به صورت اختصاری SMI نیز نامیده می‌شود اندیکاتوری مشتق شده از TTM Squeez می‌باشد که توسط “جان کارتر” در فصل یازدهم کتاب “استادی در معاملات” توضیح داده شده است. اندیکاتور SMI خود بر اساس دو اندیکاتور دیگر یعنی Bollinger Bands و Ketlner Channel طراحی شده است.

این اندیکاتور شامل دو بخش هیستوگرام و علامت‌های مثبت سیاه و خاکستری روی خط مرکزی آن می‌باشد که اطلاعات مهمی را به ما می‌دهند. زمانی که آیکون مثبت سیاه روی خط مرکزی نمایش داده می‌شود یعنی بازار در حالت فشردگی قرار گرفته و احتمالا باید منتظر یک حرکت انفجاری به سمت بالا یا پایین باشیم. آیکون مثبت خاکستری نیز به ما می‌گوید که فشردگی بازار در حال رها شدن است. 

جان کارتر پیشنهاد می‌کند تا منتظر یک مثبت خاکستری بعد از مثبت‌های مشکی رنگ بمانیم و سپس در جهت حرکت روند و مومنتوم بازار وارد معامله شویم. به عنوان مثال اگر در چنین شرایطی هیستوگرام این اندیکاتور در بالای خط صفر قرار داشت، می‌توانید وارد پوزیشن خرید شوید. برای خروج از پوزیشن می‌توانید از تغییر مومنتوم استفاده کنید. تغییر مومنتوم در این اندیکاتور با تغییر رنگ در میله‌های هیستوگرام قابل تشخیص است. 


 

 

2. Volatility Stop

اندیکاتور Volatility Stop که توسط “ولز وایلدر” (خالق RSI) طراحی شده است به تریدرها کمک می‌کند تا به شکل موثرتری حدضررهای خود را تعیین کنند. با استفاده از این اندیکاتور شما می‌توانید تعادل مناسبی بین کسب سود از تریدها و همچنین کنترل ریسک‌های بازار برقرار کنید. شما باید این را بدانید که حدضررهایی که در معاملات خود تعیین می‌کنید باید به میزانی باشند که هم ریسک زیادی به سرمایه شما وارد نکنند و همچنین آنقدر فضای کافی داشته باشند که به قیمت اجازه نوسان (یا اصطلاحا اجازه نفس کشیدن به بازار) بدهند و خیلی زود در اثر یک حرکت جزئی شما را از معامله‌ای که میتوانست بسیار سودآور باشد خارج نکنند.

علاوه بر این زمانی که قیمت در حال پیشروی در جهت مدنظر شماست، اندیکاتور Volatility Stop به شما کمک می‌کند تا حدضرر خود را حرکت دهید یا اصطلاحا تریلینگ استاپ کنید که برای گرفتن حداکثر سود از یک معامله تکنیک بسیار کاربردی می‌باشد. 

برای خروج از پوزیشن خرید باید منتظر تثبیت قیمت (به اندازه یک کندل) زیر نقاط سبز رنگ بمانید. برای خروج از پوزیشن فروش نیز بایستی منتظر تثبیت قیمت بالای نقاط قرمز رنگ باشید. 

 

 

 

3. Super MACD

این اندیکاتور همان MACD معروف است اما با تعدادی قابلیت‌های اضافه! در Super MACD نقاطی که کراس بین خطوط “سیگنال” و “مکدی” انجام میشوند، با استفاده از یک نقطه نمایش داده خواهند شد تا شناسایی این کراس‌ها بسیار ساده‌تر شود. همچنین زمانی که کراس بین این دو خط رخ میدهد، خط مکدی تغییر رنگ داده که باز هم به تشخیص تغییر وضعیت کمک زیادی خواهد کرد.


 

 

4. Modified Moving Average

این اندیکاتور نیز نوع دیگری از میانگین‌های متحرک است که با استفاده از فرمول خاص و محاسبات خود به شکل بهینه‌تری نسبت به حرکات قیمت واکنش نشان می‌دهد. بنابراین هر نوع استراتژی معاملاتی که بر اساس میانگین‌های متحرکی نظیر SMA، EMA و … قابل استفاده هستند، با استفاده از MMA نیز قابل پیاده سازی است. به عنوان مثال شما می‌توانید از استراتژی کراس قیمت و MMA استفاده کنید. یا چند MMA را روی نمودار قرار داده و از کراس آنها بهره ببرید.

 

 

 

5. Super Bollinger Bands

این اندیکاتور امکانات شخصی سازی بیشتری نسبت به باند بولینگر پیشفرض در پلتفرم تریدینگ ویو دارد. در باند بولینگر شما تنها امکان تغییر دوره (خط میانی) و میزان انحراف از معیار (باندها) را داشتید. اما در این باند بولینگر شما می‌توانید علاوه بر دوره و میزان انحراف از معیار، مشخص کنید که محاسبات بر اساس چه نوع میانگین متحرکی انجام شود. انواع میانگین‌های متحرک مانند SMA EMA WMA RMA SMMA VWMA SWMA وجود دارند. همچنین می‌توانید مشخص کنید که محاسبات بر مبنای چه نوع سورس قیمتی مانند Open High Low Close HL/2 HLC/3 OHLC/4 انجام شود.

 

 

6. Fibonacci Bollinger Bands

این اندیکاتور ترکیبی از باند بولینگر و فیبوناچی اصلاحی می‌باشد. باند اصلی که با خطوط سبز و قرمز روی نمودار مشخص شده‌اند دارای انحراف معیار 3 بوده و سایر خطوط (آبی رنگ) که در بالا و پایین میانگین متحرک اصلی قرار دارند، بر اساس دنباله درصدهای فیبوناچی می‌باشند. بنابراین می‌توان گفت که سطوح حمایت و مقاومت داینامیک بر اساس درصدهای اصلاحی فیبوناچی را خواهیم داشت.

 

 

برخی از اندیکاتورهای بالا جزو موارد پرطرفدار در وبسایت تریدینگ ویو بوده و برخی دیگر نیز به درخواست کاربران اضافه شده‌اند. در صورتی که شما نیز اندیکاتور خاصی مدنظر دارید می‌توانید نام آن را به پشتیبانی آنلاین چارتیکس ارسال کرده و یا سورس کد آن را برای ما بفرستید تا پس از انجام بررسی‌های لازم، اندیکاتور مدنظرتان را به چارتیکس اضافه کنیم. 

دیدگاه‌ها ۰