اضافه شدن اندیکاتورهای سفارشی به چارتیکس!

اضافه شدن اندیکاتورهای سفارشی به چارتیکس!

بروزرسانی جدید:

اضافه شدن اندیکاتورهای سفارشی

اضافه شدن سرورهای جدید و CDN برای اتصال بهتر

بعد از گذشت مدتی با یک بروزرسانی جدید همراه شما کاربران گرامی چارتیکس هستیم. با ما همراه باشید…

 

 

اضافه شدن اندیکاتورهای سفارشی به چارتیکس

به صورت پیشفرض در پلتفرم تریدینگ ویو اندیکاتورهای بسیاری وجود دارند که تعداد آنها از 100 عدد نیز فراتر میرود. اما با این حال بعضی از اندیکاتورها در نسخه TACL (که توسط تریدینگ ویو در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌گیرد) وجود ندارند و صرفا در وبسایت اصلی تریدینگ ویو در دسترس می‌باشند. 

 

اکنون برخی از این اندیکاتورها که درخواست بیشتری توسط کاربران ما داشته‌اند به چارتیکس اضافه شده‌اند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت. لازم به ذکر است که در آینده نزدیک راهنمای هر اندیکاتور به صورت مفصل‌تر در قالب مطالب آموزشی در آکادمی چارتیکس ارائه خواهد شد.

برای دسترسی به این اندیکاتورها کافیست وارد بخش اندیکاتورها (در نوار بالای نمودار) شوید. در کنار بعضی از اندیکاتورها عبارت #اختصاصی را مشاهده می‌کنید که نشان دهنده اندیکاتورهای سفارشی هستند. در صورتی که در باکس جستجو عبارت # را تایپ کنید (با فشردن همزمان کلیدهای Shift و 3 بالای کیبرد) می‌توانید به لیست اندیکاتورهای سفارشی دسترسی پیدا کنید. 

1. Wave Trend
2. SSL Channel
3. No Gaps Candles
4. CM Williams Vix Fix
5. Elliott Wave Oscillator
6. Accelerator Oscillator
7. Inside Bar Pattern
8. Bullish Engulfing Pattern Finder
9. Bearish Engulfing Pattern Finder 

 

Wave Trend

این اندیکاتور در واقع یک پورت از اندیکاتور TS/MT می‌باشد و با استفاده از خطوط خود سیگنال‌های خرید و فروش صادر می‌کند. زمانی که یک کراس نزولی در بالای محدوده بیش خرید رخ دهد به عنوان سیگنال فروش در نظر گرفته می‌شود. متعاقبا زمانی که یک کراس صعودی در منطقه بیش فروش رخ دهد به عنوان سیگنال خرید تلقی خواهد شد. 

 

 

SSL Channel

اندیکاتور SSL Channel (اختصار Semaphore Signal Level Channel) اندیکاتوری است که با ترکیب میانگین‌های متحرک بهینه شده سعی در ارائه سیگنال‌های واضح حرکات قیمت دارد. به بیان ساده این اندیکاتور میخواهد به شما زمان شکل گیری روند را نشان دهد. اندیکاتور SSL Channel از دو خط تشکیل میشود و کاربردی مشابه میانگین‌های متحرک دارد. در واقع از هر روشی که در میانگین‌های متحرک استفاده میکرده‌اید، در این اندیکاتور نیز میتواند استفاده کنید.

 

 

No Gaps Candles

وظیفه این اندیکاتور پوشش دادن شکاف‌های قیمت بین کندل‌ها یا همان گپ‌های بازار است. در بازارهایی که نوسانات قیمت به صورت یکدست نیست و گاها شاهد پرش قیمت هستیم (مثل بازار داخلی طلا و ارز و سهام) ممکن است شما بخواهید که یک نمودار یک دست را مشاهده کنید. بعضی از افراد برای انجام این کار از نمودار هایکن آشی استفاده می‌کنند که تفاوت ساختاری با نمودارهای کندل استیک دارد و قیمت لایو آن نیز (به دلیل فرمول محاسباتی‌اش) با قیمت لایو بازار اندکی متفاوت است.

برای حل این مشکل می‌توانید از اندیکاتور No Gaps Candles استفاده کنید تا فضای خالی بین کندل‌ها را برای شما پوشش داده و نمودار یکدست‌تری داشته باشید.

 

CM Williams Vix Fix

این اندیکاتور توسط “لری ویلیامز” ابداع شده است و کاربردی مشابه شاخص Vix در بازار سهام دارد. با این تفاوت که این اندیکاتور برای هر بازاری قابل استفاده است و محدود به سهام نمی‌شود. از این اندیکاتور می‌توان برای پیدا کردن پایان حرکت نزولی بازار استفاده کرد. در واقع زمانی که میله‌های این اندیکاتور ارتفاع بیشتری پیدا کرده و به رنگ سبز در می‌آیند می‌تواند نشان دهنده پایان حرکت نزولی و شکل گیری یک حرکت صعودی باشد. لازم به ذکر است که حرکت صعودی بعدی ممکن است یک حرکت اصلی بوده و یا تنها یک اصلاح قیمتی باشد.

 

Elliott Wave Oscillator

هدف این اسیلاتور این است که به بیان ساده به شما بگوید که یک موج الیوت کجا به پایان میرسد و موج بعدی شروع خواهد شد. این کار توسط میله‌های هیستوگرام که در این اسیلاتور قرار دارند انجام می‌شود. هیستوگرام در واقع نشان دهنده تفاوت بین دو میانگین متحرک می‌باشد که به صورت پیشفرض روی 5 و 35 تنظیم شده‌اند.

 

Accelerator Oscillator

این اسیلاتور توسط “بیل ویلیامز” طراحی شده است و به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا تغییر در مومنتوم قیمت را متوجه شوند. خود این اسیلاتور بر اساس اسیلاتور دیگری با نام Awesome Oscillator طراحی شده است و در واقع اختلاف بین Awsome Oscillator و میانگین متحرک 5 می‌باشد. با انجام این کار به طور موثر نشان می‌دهد که AO با چه سرعتی تغییر می‌کند و احتمالا حرکت بعدی چه خواهد بود.

 

Inside Bar Pattern

این اندیکاتور الگوی کندلی Inside Bar را تشخیص داده و با استفاده از فلش آنها را مشخص می‌کند. الگوی کندل اینساید بار به این دلیل حائز اهمیت است که می‌تواند نشان دهنده فشردگی بازار باشد و با شکست سقف یا کف کندل قبلی جهت حرکت بعدی بازار مشخص شود.

 

Bullish Engulfing Pattern Finder

الگوی پوشای صعودی یا Bullish Engulfing یکی از الگوهای مهم کندل استیک است می‌تواند سیگنال مهمی در جهت برگشت قیمت باشد. این الگو حتی برای افرادی که از روش ترید بر اساس نواحی عرضه و تقاضا استفاده می‌کنند نیز حائز اهمیت است. چرا که یک الگوی بولیش اینگولفینگ در صورتی برخی شرایط را داشته باشد می‌تواند به عنوان یک ناحیه تقاضا (Demand Zone) به خوبی عمل کند و در آینده باعث برگشت قیمت به سمت بالا شود.

 

Bearish Engulfing Pattern Finder

این اندیکاتور دقیقا معکوس اندیکاتور بالا عمل کرده و الگوی پوشای نزولی یا Bearish Engulfing را روی نمودار مشخص می‌کند. الگوی بریش اینگولفینگ نیز می‌تواند نشان دهنده افزایش قدرت فروشندگان باشد و همچنین در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند مانند یک ناحیه عرضه (Supply Zone) قوی عمل کرده و باعث برگشت قیمت به سمت پایین در آینده شود.

لازم به ذکر است که اندیکاتورهای بیشتری در ادامه به چارتیکس اضافه خواهند شد. همچنین شما همراهان گرامی می‌توانید نام اندیکاتورهای مدنظر خود را که در وبسایت تریدینگ ویو وجود دارند به منظور بررسی برای پشتیبانی ما ارسال نمایید تا در صورت امکان به سایت اضافه شوند. 

 

 

اضافه شدن سرورها و CDNهای جدید

همانطور که قطعا می‌دانید شبکه اینترنت کشور شرایط بسیار ناپایداری را تجربه می‌کند و بسته به محل سکونت شما، اپراتور اینترنت همراه یا ثابتی که استفاده می‌کنید و یا ساعات شبانه روز ممکن است اینترنت دچار اختلالات متفاوتی شود.

از این رو و جهت حفظ پایداری و بهبود ارتباط شما کاربران گرامی با چارتیکس اقدام به ارائه سرورها و CDNهای جدیدی کرده‌ایم تا هر آنچه در توان داشته‌ایم را برای حل مشکلات این روزها دریغ نکرده باشیم. بنابراین در صورت مواجه شدن با اختلال در ارتباط با چارتیکس می‌توانید سرورها و CDNهای مختلف را یک به یک تست کنید تا مشکل شما برطرف شود. امید به اینکه مشکلات اینترنت کشور به زودی پایان یافته و شاهد وضعیت پایدارتری باشیم.

با تشکر از همراهی شما…

منتظر قابلیت‌های بیشتر در چارتیکس باشید…

دیدگاه‌ها ۶