بروزرسانی جدید: نمادهای اختیار معامله، حق تقدم و …

بروزرسانی جدید: نمادهای اختیار معامله، حق تقدم و …

پس از گذشت مدتی، باز هم با یک بروزرسانی جدید در خدمت شما همراهان گرامی چارتیکس هستیم. برای آشنایی با موارد جدید در این بروزرسانی با ما همراه باشید…

لیست نمادها:
  1. اختیار معامله خرید و فروش
  2. حق تقدم ها
  3.  زعفران بورس تهران(مجزا از بورس کالا)
  4. امتیاز تسهیلات و تسهیلات بانک
  5. اسناد خزانه
  6. مرابحه
  7. منفعت دولت
  8. و غیره

نمودارهای اختیار معامله و حق تقدم سهام و …

در بروزرسانی جدید چارتیکس نمادهای اختیار معامله و حق تقدم بازار بورس ایران به لیست نمادهای تحت پوشش اضافه شد‌ه‌اند. همچنین میتوانید به نمادهای دیگری از اسناد خزانه، مرابحه، منفعت دولت، زعفران بورس تهران (مجزا از بورس کالا می‌باشد!) نیز دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به این نمادها کافیست به بخش جستجوی نمادها (آیکون ذره بین در نوار سمت راست) رفته و نام نماد مدنظر را جستجو کنید.

توجه داشته باشید که نمادهای اختیار خرید با حرف “ض” و نمادهای اختیار فروش با حرف “ط” شروع می‌شوند. 

تعدیل سریع نمادهای بازار بورس

در بروزرسانی جدید، تعدیل‌ نمادها به سرعت انجام خواهد شد. در واقع اگر قیمت سهمی در روز جاری تعدیلی بر اثر افزایش سرمایه، تقسیم سود و … داشته باشد، تا پایان همان روز تعدیل آن انجام خواهد شد.

افزایش سرعت اضافه شدن نمادهای جدید بازار بورس

در این بروزرسانی، نمادهای جدیدی که در گروه سهام، اختیار معامله و حق تقدم وجود دارند به سرعت به نمادهای تحت پوشش چارتیکس اضافه خواهند شد. بررسی نمادهای جدید ثبت شده توسط سازمان بورس بلافاصله بعد از پایان بازار انجام شده و نمادهای مذکور به سایت اضافه می‌شوند و نهایتا روز بعد امکان استفاده از آن فراهم خواهد بود.

تغییر نام فایل‌های دیتای دانلود شده به فینگلیش برای نمادهای بازار بورس

در صورتی که از دیتای نمودارهای چارتیکس روی نرم افزارهای تحلیلی دیگر مثل متاتریدر، ادونسد گت، داینامیک تریدر و … استفاده می‌کنید، احتمالا می‌دانید که این نرم افزارها اکثرا در پشتیبانی از زبان فارسی با مشکل مواجه هستند و برخی از آنها حتی نام فایل‌های دیتای ورودی که فارسی باشند را نیز قبول نمی‌کنند.

تا قبل از این بروزرسانی، نام فایل دیتای نمادهای بورسی در چارتیکس به صورت یک کد ترکیبی از حروف و اعداد بود. مثلا نام فایل دیتای نماد “خودرو” به صورت BRS0097 بود. اما بنابر درخواست همراهان عزیز چارتیکس، از این پس نام فایل‌ دانلودی نمادهای بازار بورس به صورت فینگلیش (مثلا خودرو به صورت Khodro) خواهد بود تا هم بتوانید سریع‌تر و راحت‌تر آنها را تشخیص دهید و هم مشکلی برای ایمپورت به نرم افزارهای تحلیلی وجود نداشته باشد. 

منتظر قابلیت‌ها و نمودارهای بیشتر در چارتیکس باشید…

نمودارهای بازارهای مالی را در چارتیکس مشاهده کنید!

نمودارهای بازارهای مالی را در چارتیکس مشاهده کنید!

دیدگاه‌ها ۰