دسترسی به 30 نمودار بازار جهانی در چارتیکس فعال شد!

دسترسی به 30 نمودار بازار جهانی در چارتیکس فعال شد!

بازار جهانی مبادلات ارزهای خارجی (Foreign Exchange) شناخته می‌شود، بزرگترین بازار دنیاست. طبق آخرین برآوردها حجم معاملات این بازار تنها در طی یک روز به رقمی بالغ بر 6.6 تریلیون دلار (معادل 6600 میلیارد دلار) می‌رسد که به همین دلیل هیچ بازاری در سطح دنیا توان رقابت با آن را ندارد؛

در کشور ما نیز افراد زیادی در بازار فارکس فعال بوده و از آن استفاده می‌کنند. با توجه به این موضوع و همچنین درخواست‌های مکرر کاربران چارتیکس، ما نیز امکان استفاده از نمودارهای این بازار را به صورت آزمایشی فعال کرده‌ایم. اکنون می‌توانید به 28 جفت ارز، اونس نقره جهانی و اونس طلای جهانی دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که نمودار اونس طلای جهانی بیش از یک سال (از ابتدای مهرماه سال 1399) می‌باشد که در چارتیکس ارائه شده است. اما نمودار جدید اونس طلا دارای برخی بهبودهاست.

اما قبل از اینکه به سراغ ادامه مطلب و ویژگی‌های نمودارهای جدید چارتیکس برویم، در تصویر زیر می‌توانید فهرستی از نمودارهای ارائه شده در این بروزرسانی را مشاهده نمایید. همچنین لازم است یادآوری کنیم که نمودارهای بیشتری به موارد زیر اضافه خواهند شد.

حالا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با توجه به ارائه نمودارهای بازار فارکس به صورت رایگان توسط پلتفرم‌هایی مثل TradingView، چه نیازی به استفاده نمودارهای چارتیکس است؟ همانطور که احتمالا می‌دانید تریدینگ ویو دارای چندین نسخه است که نسخه رایگان آن توسط بسیار از کاربران استفاده می‌شود. اکثر کاربران ایرانی نیز به دلیل قیمت بالای اکانت‌های پولی تریدینگ ویو و همچنین دردسرهای خرید اشتراک این حساب‌ها به دلیل تحریم‌ها و عدم امکان پرداخت‌های بین المللی تمایلی به خرید اشتراک تریدینگ ویو ندارند.

اما با استفاده از نمودارهای چارتیکس می‌توانید برخی از محدودیت‌های نسخه‌ رایگان تریدینگ ویو را دور زده و به آنها دسترسی داشته باشید. در ادامه به بررسی این قابلیت‌ها و برتری‌هایی که نمودارهای چارتیکس نسبت به نسخه رایگان تریدینگ ویو دارند خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

داده‌های بیشتر، دید وسیع‌تر…

در نسخه رایگان تریدینگ ویو شما در هر تایم فریم به میزان مشخصی از تاریخچه نمودار دسترسی خواهید داشت. به عنوان مثال در تایم فریم 1 دقیقه فقط تا یک روز گذشته به تاریخچه نمودار دسترسی دارید. اما در چارتیکس این میزان بسیار بیشتر خواهد بود و شما به چندین ماه از داده‌های تایم فریم 1 دقیقه دسترسی خواهید داشت و این میزان با گذشت زمان بیشتر نیز خواهد شد. این مورد برای تایم فریم‌های 5 دقیقه، 15 دقیقه، 30 دقیقه، 1 ساعته، 4 ساعته و … نیز به همین صورت بوده و شما در چارتیکس به میزان بسیار بیشتری از تاریخچه نمودار نسبت به تریدینگ ویو دسترسی خواهید داشت.

لازم به ذکر است که ما در چارتیکس به داده‌های تایم فریم‌های کوچک و بزرگ به میزان بیش از 10 یا 20 سال (بسته به تایم فریم) دسترسی داریم. اما به دلیل حفظ پایداری سیستم و همچنین عدم نیاز به دسترسی به داده‌های بسیار قدیمی در برخی تایم فریم‌ها، محدود سازی‌های لازم انجام شده است.

 

هر تایم فریمی که به ذهنتان می‌رسد! (CTI)

استفاده از تایم فریم‌های سفارشی (Custom Time Interval) مورد جدیدی در چارتیکس نیست و ما به عنوان اولین وبسایت در ایران قابلیت استفاده از تایم فریم‌های دلخواه را در اختیار کاربران خود قرار داده‌ایم. در واقع شما قبلا نیز می‌توانستید روی نمودارهای بازار داخلی (طلا، سکه، ارز و …) از تایم فریم‌های دلخواه‌تان استفاده کنید. انجام این کار در نرم افزارهایی مانند متاتریدر به سختی و با استفاده از آفلاین چارت‌ها امکان پذیر است. اما در چارتیکس تنها کافیست تایم فریم مدنظرتان را به لیست اضافه کنید (یا حتی بدون اضافه کردن و فقط با تایپ کردن عدد تایم فریم در صفحه نمودار!) و از آن استفاده کنید.

این قابلیت برای افرادی که از تایم فریم‌های غیر متداول استفاده می‌کنند بسیار مفید خواهد بود. از این رو در بازار فارکس به دلیل پویایی بالا و نوسانات مداوم و سریع، استفاده از تایم فریم‌های دلخواه یک مزیت محسوب خواهد شد.

جهت آشنایی بیشتر با قابلیت تایم فریم‌های دلخواه می‌توانید می‌توانید این مطلب را در بلاگ چارتیکس مطالعه نمایید.

هیچ محدودیتی در تمپلیت‌ها نخواهید داشت

برای افرادی که از روش‌های مختلف برای انجام تحلیل‌ها خود استفاده می‌کنند، تمپلیت‌ها یک راه حل بسیار مناسب هستند تا در زمان خود صرفه‌ جویی کرده و با یک حرکت اندیکاتورهای مدنظرشان را با تنظیماتی که از قبل ذخیره کرده‌اند روی نمودارها بارگزاری کنند.

در چارتیکس شما می‌توانید به هر تعدادی تمپلیت اندیکاتوری (Indicator Templates) داشته باشید و از آنها استفاده کنید. اما در نسخه رایگان تریدینگ ویو شما تنها امکان استفاده از یک تمپلیت‌ را خواهید داشت.

به منظور آشنایی بیشتر با قابلیت تمپلیت‌ها در چارتیکس این مطلب را مطالعه نمایید.

 

بدون محدودیت از اندیکاتورها استفاده کنید

افرادی که از روش‌های تحلیلی مبتنی بر اندیکاتورها بهره می‌برند ممکن است بخواهند از تعداد زیادی اندیکاتور روی نمودارهای خود استفاده کنند. اینجا همان جاییست که در نسخه رایگان تریدینگ ویو با مشکل روبرو خواهید شد. چرا که در نسخه رایگان شما تنها امکان استفاده از 3 اندیکاتور را به صورت همزمان خواهید داشت نه بیشتر! جالب است بدانید که حتی در نسخه Pro تریدینگ ویو نیز محدودیت استفاده از 5 اندیکاتور وجود دارد.

اما در چارتیکس هیچ محدودیتی برای استفاده از اندیکاتورها وجود ندارد و هر تعداد اندیکاتوری را می‌توانید به صورت همزمان استفاده کنید ( تا جایی که مانیتورتان اجازه دهد 😊 ).

 

اما نهایتا برای استفاده از نمودارهای بازار جهانی ارزها و فلزات در چارتیکس بایستی به روش زیر عمل کنید. ابتدا از طریق بخش “جستجوی نمادها”، نمادهای منتظرتان را به دیده‌بان بازار اضافه کنید و سپس از آنها استفاده نمایید.

 منتظر نمودارها و قابلیت‌های بیشتر در چارتیکس باشید…

 

تذکر بسیار مهم: چارتیکس هیچگونه فعالیتی در بازارهای مالی خارجی نداشته و هیچ خدماتی در زمینه افتتاح حساب، مشاوره انتخاب کارگزار، افتتاح حساب، انجام خرید و فروش جفت ارزها و فلزات، ارائه تحلیل و سیگنال معاملاتی و … ارائه نمیدهد. چارتیکس صرفا یک پلتفرم ارائه نمودار و ابزارهای تحلیل تکنیکال در چهارچوب قوانین فعلی کشور می‌باشد.

دیدگاه‌ها ۰