بروزرساني جديد چارتيكس؛ نگاهي به تغييرات و قابليت‌هاي جديد

بروزرساني جديد چارتيكس؛ نگاهي به تغييرات و قابليت‌هاي جديد

مطابق معمول با يك بروزرساني جديد در خدمت شما همراهان گرامي چارتيكس هستيم. در ادامه نگاهي خواهيم داشت به قابليت‌هاي جديدي كه به چارتيكس اضافه شده‌اند. همچنين در پايان نيز اشاره‌اي به بهينه سازي‌ها و رفع اشكالات نسخه قبلي خواهيم داشت. با ما همراه باشيد…

اضافه شدن حالت چند نموداري به نسخه موبايل

قابليت چند نموداري يكي از قابليت‌هاي بسيار كاربردي در چارتيكس كه به شما امكان مشاهده چند نمودار را به صورت همزمان خواهد داد. در نسخه دسكتاپ چارتيكس با توجه به گسترده بودن صفحات نمايش كامپيوترها، ميتوانيد تا 22 حالت مختلف چند نموداري را تجربه كنيد. 

حالا قابليت چند نموداري به نسخه موبايل اضافه شده است. با توجه به كوچك بودن فضاي مفيد صفحات موبايل، در حال حاضر تنها امكان استفاده از حالت 2 نموداري را خواهيد داشت. در واقع ميتوانيد دو نمودار را زير يكديگر يا در كنار هم قرار دهيد. بديهي است كه قرار دادن دو نمودار زير يكديگر براي حالت عمودي موبايل و دو نمودار در كنار يكديگر براي حالت افقي موبايل مناسب خواهد بود. 

همچنين اگر به تصاوير بالا دقت كرده باشيد، نوار پايين هر دو نمودار به صورت مشترك در پايين صفحه قرار داده شده است تا فضاي كار بزرگتر شود. همچنين با توجه به قابليت زوم 130 و 150 درصدي كه از ابتدا در چارتيكس وجود داشته است، باز هم ميتوانيد فضاي كار بزرگتري را در حالت دو نموداري مشاهده كنيد. در ويدئوي زير تفاوت حالت‌هاي نمايش 100%، 130% و 150% را مشاهده خواهيد كرد.

 

در نوار پايين نمودار دكمه‌هايي وجود دارند كه در ادامه به كاربرد هر كدام اشاره خواهيم كرد. اين دكمه‌ها به ترتيب از سمت راست عبارتند از:

1- دكمه سه نقطه: اين دكمه به شما امكان دسترسي به حالت‌هاي “خودكار”، “لگاريتمي” و “درصدي” را خواهد داد. 

2- دكمه بزرگنمايي: اين دكمه تنها در حالت چند نموداري نمايش داده ميشود و كار آن، بزرگ كردن نمودار فعال مي‌باشد. منظور از نمودار فعال همان نموداريست كه يك نوار سبز رنگ اطراف آن مشاهده ميشود. 

3- دكمه افزودن چيدمان: اين دكمه نيز تنها در حالت چند نموداري قابل مشاهده بوده و به شكل يك علامت مثبت است. كاربرد آن نيز زمانيست كه بخواهيد نمادهايي كه در حالت چند نموداري داريد را در قالب يك چيدمان ذخيره كنيد تا بعدا به آنها دسترسي راحت‌تري داشته باشيد.

4- رفرش نمودار: اين گزينه نيز براي زماني كاربرد دارد كه بخواهيد نمودار فعال را رفرش كنيد. 

اضافه شدن قابليت دانلود ديتاي تعديل شده نمادهاي بازار بورس

در بروزرساني جديد چارتيكس قابليت دانلود ديتاي تعديل شده نمادهاي بازار بورس نيز اضافه شده است. با فعال كردن گزينه “تعديل شده” در قسمت دانلود ديتا ميتوانيد اين نوع از ديتا را نيز در فرمت‌هاي مختلف دريافت كنيد. 

همچنين يك گزينه ديگر نيز در بخش انتخاب فرمت فايل‌هاي دريافتي قرار داده شده است كه با فعال كردن آن ميتوانيد همه فرمت‌ها مانند PRN، CSV و TXT را به يكباره دانلود كنيد. 

تغيير سرور توسط كاربر براي دسترسي بهتر به چارتيكس

با توجه به بروز اختلالات زياد در اينترنت كشور كه مخصوصا در شش ماه اخير بسيار بيشتر شده‌اند، گاها كاربران برخي اپراتورهاي اينترنت با مشكل دسترسي به چارتيكس مواجه مي‌شوند. اين اشكال ميتواند از شركت خدمات دهنده اينترنت كاربر (ISP) باشد يا از شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات “شبكه توزيع محتوا” (CDN) كه در هر دو مورد منجر به بروز اختلال خواهد شد. 

اكنون با استفاده از اين گزينه‌اي كه در نوار پايين نمودار قرار دارد، ميتوانيد به ليستي از سرورهاي داخلي و خارجي چارتيكس دسترسي پيدا كرده و آنها را امتحان كنيد و ببنيد كه كدام يك از آنها براي شما بدون مشكل است. 

اضافه شدن اعلان بروزرساني سيستم

اين گزينه نيز يك قابليت كوچك اما كاربردي است و به شما اعلام ميكند كه يك بروزرساني جديد وجود دارد. با تاييد اين پيام بروزرساني جديد اعمال خواهد شد. 

اما در ادامه نگاهي گذرا به تغييرات جديد و رفع اشكالاتي قبلي خواهيم داشت. 

  • تغيير استايل اعلانات سيستم
  • اضافه شدن صدا به هشدارهاي قيمت و اعلانات عمومي سيستم
  • اضافه شدن گزينه افزودن به علاقمندي‌ها در بخش تمپليت‌ها
  • اضافه شدن اعتبار حساب به نوار پايين نمودار
  • تغيير در منوي بالاي نسخه موبايل و ادغام برخي گزينه‌ها در يك منو 
  • بهينه سازي سيستم ورود همزمان
  • بهينه سازي بخش جستجوي نمادها
  • بهينه سازي سيستم هشدار قيمت
  • رفع مشكل تغيير چيدمان بدون رفرش صفحه
  • رفع مشكل ارسال هشدارهاي قيمت نمادهاي بازار سهام
  • رفع مشكل اسكرول نوار بالاي نمودار

با سپاس از همراهي شما كاربران گرامي چارتيكس. منتظر قابليت‌هاي بيشتر در چارتيكس باشيد…

دیدگاه‌ها ۰