نسخه جديد چارتيكس منتشر شد؛ با قابليت‌ها و تغييرات جديد آشنا شويد!

نسخه جديد چارتيكس منتشر شد؛ با قابليت‌ها و تغييرات جديد آشنا شويد!

نسخه جديد چارتيكس منتشر شد؛ با قابليت‌ها و تغييرات جديد آشنا شويد!

سعي ما در چارتيكس همواره بر اين بوده است تا با ارائه بروزرساني‌هاي دوره‌اي بتوانيم قابليت‌هاي جديدي را ارائه دهيم كه منجر به تجربه‌اي بهتر در بررسي و تحليل بازارها توسط شما همراهان گرامي شود. از اين رو يك بروزرساني نسبتا بزرگ كه شامل قابليت‌هاي جديد و تغييرات گسترده ساختاري و همچنين رابط كاربري مي‌شوند را ارائه كرده‌ايم.

در اين مطلب از بلاگ چارتيكس با ما همراه باشيد تا به بررسي دقيق موارد اشاره شده بپردازيم…

نگاهي به قابليت‌هاي جديد

نوار منو يكپارچه اختصاصي؛ دسترسي راحت‌تر و نماي گسترده‌تر!

احتمالا يكي از بزرگترين تغييراتي كه در اين نسخه توجه شما را جلب خواهد كرد، نوار منوي اختصاصي در بالاي نمودارهاست كه براي اولين بار توسط چارتيكس ارائه شده است. اين منوي اختصاصي براي دو هدف اصلي طراحي شده و كاربرد اصلي آن در بخش چند نموداري (Multi Chart) مي‌باشد. 

اگر تجربه كار با حالت چند نموداري چارتيكس در نسخه قبلي را داشته باشيد مي‌دانيد كه هر پنجره داراي نوار منو (بالا) و نوار ابزار (سمت چپ) مختص به خود مي‌باشد. بنابراين اگر از ساختارهايي مثل 4 نموداري با چينش‌هاي مختلف استفاده كنيد به احتمال زياد با مشكل كمبود فضاي تحليل براي هر پنجره از نمودارهاي‌تان مواجه خواهيد شد. 

مثلا اگر سه يا چهار نمودار را به صورت افقي زير يكديگر قرار دهيد، فضاي تحليل هر نمودار ممكن است بسيار كوچك شود و نتوانيد حركات قيمت را به درستي مشاهده كنيد.

همچنين اگر سه يا چهار نمودار را به صورت عمودي قرار دهيد، دسترسي به تمام دكمه‌هايي كه در نوار بالا هستند مشكل شده و ممكن است نياز باشد تا به صورت مداوم نوار بالا را با استفاده از دكمه‌هاي جهت دار به سمت چپ يا راست حركت دهيد تا منوي مدنظرتان را پيدا كنيد. 

بنابراين يك نوار منوي يكپارچه به شما اين امكان را ميدهد تا هم فضاي گسترده‌تري را در هر پنجره مشاهده

 كنيد و هم تمامي منوها به راحتي در دسترس‌تان باشند.

در كليپ زير ميتوانيد تفاوت بين نسخه جديد و نسخه قبلي چارتيكس را مشاهده نماييد. 

برای نمایش بهتر روی ویدئو کلیک کنید!

نمودارهاي تعديل شده بازار بورس

اكنون ميتوانيد به نمودارهاي تعديل شده سهام نيز دسترسي داشته باشيد و تحليل‌هاي خود را روي آنها انجام دهيد. براي دسترسي به حالت تعديل شده كافيست وارد نماد مدنظر خود شويد تا دكمه “حالت تعديل” نمايش داده شود. حالا ميتوانيد از بين دو حالت “تعديل نشده” و “تعديل با افزايش سرمايه و سود نقدي” يكي را انتخاب كنيد تا نمودار متناسب با آن نمايش داده شود. 

توجه داشته باشيد كه نمودارهاي تعديل شده از تايم فريم 4 ساعته و بالاتر (روزانه، هفتگي و ماهانه) ارائه مي‌شوند و در صورتي كه نمودار شما روي تايم فريم 1 ساعته و پايين‌تر تنظيم شده باشد، دكمه “حالت تعديل” غير فعال خواهد شد. 

ضمنا توجه داشته باشید که برخی نمادهایی که بسیار کم کاربرد می‌باشند به دلیل عدم استفاده اضافه نشده‌اند. درصورتی که نماد مدنظر شما اضافه نشده است از طریق پشتیبانی آنلاین درخواست اضافه نمودن نماد مورد نظر را ارسال کنید.

برای نمایش بهتر روی ویدئو کلیک کنید!

اضافه شدن چينش‌هاي مختلف 5 و 6 نموداري

در نسخه جديد چند نموداري چارتيكس ميتوانيد از ساختارهاي 5 و 6 نموداري نيز استفاده كنيد. در واقع 5 و يا 6 نمودار را به صورت همزمان مشاهده و تحليل كنيد. يكي ديگر از مزاياي نوار منو اختصاصي چارتيكس در اين بخش نمايان مي‌شود. چرا كه در حالت 5 و 6 نموداري، وجود يك نوار منو به صورت مجزا براي هر پنجره فضاي تحليل را بسيار كاهش ميدهد و عملا غير قابل استفاده مي‌كند. بنابراين با يك نوار منوي يكپارچه فضاي بيشتري براي مشاهده نمودارها خواهيد داشت.

برای نمایش بهتر روی ویدئو کلیک کنید!

قابليت Flags براي دسترسي ساده و سريع‌تر

استفاده از قابليت پرچم يا همان Flag به شما اين امكان را ميدهد تا بتوانيد در ديده‌بان چارتيكس، نمادهايي كه بيشتر با آنها كار مي‌كنيد و براي‌تان مهم‌تر هستند را علامت گذاري كرده تا به راحتي آنها را با يك نگاه پيدا كنيد. اين پرچم‌ها مي‌توانند به رنگ‌هاي دلخواه شما تنظيم شوند. بنابراين مي‌توانيد براي هر نماد يا دسته‌اي از نمادها يك رنگ خاص را استفاده كنيد. 

به عنوان مثال براي علامت گذاري نمادهاي مرتبط با بازار دلار هرات از رنگ آبي استفاده كرده و يا براي نمادهاي بازار سكه و آبشده از رنگ‌هاي زرد و بنفش استفاده كنيد. 

برای نمایش بهتر روی ویدئو کلیک کنید!

3 ديده‌بان در يك ديده‌بان

مرتب سازي ديده‌بان در چارتيكس بسيار ساده و راحت انجام مي‌شود. اما باز هم ممكن است افرادي باشند كه بخواهند ديده‌بان‌هاي خلوت‌تر و با دسته بندي مشخصي داشته باشند. به همين دليل در نسخه جديد چارتيكس ميتوانيد به طور همزمان به 3 ديده‌بان دسترسي داشته باشيد. 

به صورت پيشفرض در ديده‌بان اول نمادهاي بازار طلا و ارز وجود دارند. ديده‌بان دوم متعلق به نمادهاي بازار جهاني (فاركس و كريپتو) است. و نهايتا در ديده‌بان سوم نمادهاي بازار بورس قرار گرفته‌اند. البته هيچ محدوديتي براي تغيير نمادهاي هر سه ديده‌بان وجود ندارد و شما مي‌توانيد هر نمادي را در هر ديده‌باني كه بخواهيد قرار دهيد. 

برای نمایش بهتر روی ویدئو کلیک کنید!

ورود مجدد بدون نياز به وارد كردن اطلاعات حساب

گاهي اوقات ممكن است از حساب كاربري خود روي دو دستگاه (مثلا دو كامپيوتر يا يك كامپيوتر و يك موبايل/تبلت) استفاده كنيد. بنابراين اگر روي كامپيوتر لاگين كرده باشيد و با موبايل وارد حساب كاربري خود شويد، چون كه دسترسي همزمان رخ داده‌ است، حساب شما روي كامپيوتر به صورت اتوماتيك خارج مي‌شود. 

در نسخه قبلي چارتيكس، خروج از حساب كاربري در صورت لاگين همزمان به صورت كامل انجام مي‌شد و شما بايستي مجددا به صفحه ورود رفته و لاگين را انجام مي‌داديد. اما در نسخه جديد چارتيكس، خروج از حساب به صورت موقت (Temp-Exit) انجام شده و اگر روي دستگاه قبلي خود دكمه “ورود مجدد” را بزنيد، بدون نياز به وارد كردن نام كاربري و كلمه عبور لاگين انجام خواهد شد و از همان جايي كه كار را رها كرده‌ايد ميتوانيد ادامه دهيد. 

نگاهي به تغييرات جديد

تغييرات ساختاري و بهينه سازي سيستم

اين نسخه شامل تغييرات كلي در زير ساخت سايت و بهينه سازي سيستم جهت بهبود كارايي و سرعت چارتيكس مي‌باشد. 

تغييرات بخش ورود و ثبت نام

در اين نسخه بخش ورود ساده‌تر شده و به صورت يك مرحله‌اي درآمده است تا ورود به سايت به شكل ساده‌تر و سريع‌تري نسبت به قبل انجام شود. همچنين ثبت نام در سايت نيز با اندكي تغيير نسبت به نسخه قبلي انجام مي‌شود. 

يكپارچه سازي بخش تنظيمات و اطلاعات حساب كاربري

بخش اطلاعات حساب كاربري كه قبلا به صورت يك نوار در پايين صفحه نمايش داده مي‌شد، اكنون با بخش تنظيمات تركيب و به دكمه‌اي كه در گوشه بالا سمت چپ صفحه قرار دارد منتقل شده است. بنابراين هم براي دسترسي به بخش تنظيمات و هم براي مشاهده اطلاعات حساب كاربري خود، ميتوانيد از اين دكمه جديد استفاده كنيد. 

همچنين در قسمت تنظيمات گزينه جديدي تحت عنوان “تايمر بسته شدن كندل” اضافه شده‌ است كه جزو گزينه‌هاي پركاربرد كاربران چارتيكس مي‌باشد. اين گزينه به صورت پيشفرض فعال است اما در صورتي كه به اشتباه تايمر كندل نموداري را غير فعال كرديد، ميتوانيد با استفاده آن مجددا تايمر را فعال نماييد. 

تغيير مكان دكمه چند نموداري

دكمه دسترسي به بخش چند نموداري در نسخه قبلي در نوار سمت راست صفحه قرار داشت. اما به دليل بروز تداخل جزئي با قابليت “دسترسي سريع نمادها”، به نوار بالاي نمودار منتقل شده است. همچنين اين گزينه ديگر مانند سابق با حركت نشانگر موس به روي آن، منوي چند نموداري را باز نمي‌كند و بايستي حتما روي آن كليك كنيد. 

دكمه نصب وب اپليكيشن چارتيكس

اكنون در نوار سمت راست سايت گزينه‌اي براي نصب وب اپليكيشن چارتيكس (PWA) اضافه شده است كه با استفاده از آن طي دو مرحله اين كار به سادگي انجام خواهد شد. در وب اپليكيشن چارتيكس به دليل اينكه قسمت‌هاي اضافي مرورگر مثل نوار آدرس و نوار بوكمارك‌هاي مرورگر حذف شده‌اند، فضاي گسترده‌تري نسبت به زماني كه سايت را در مرورگر باز مي‌كنيد خواهيد داشت. اين مورد در دستگاه‌هاي موبايل و تبلت كه صفحات نمايش كوچكتري دارند كاربرد بيشتري خواهد داشت.

مراحل ساده نصب وب اپليكيشن چارتيكس را ميتوانيد در اين صفحه مشاهده نماييد. 

منتظر قابليت‌هاي بيشتر باشيد…

دیدگاه‌ها ۰